1. Generelt

Ved å gjennomføre et kjøp på www.modostore.no inngås det avtale mellom selger MODO AS (org nr 990 127 883 MVA) og deg som kjøper.

Modo AS inngår ikke avtaler med mindreårige uten foresattes godkjenning. Bindende kjøpsavtale kan kun inngås med personer over 15 år, og det kan ikke inngås kredittkjøpsavtaler eller på annen måte betaling som innebærer at den mindreårige stifter gjeld.

Modo AS forbeholder seg retten til å heve et kjøp uten grunn. Vi har også rett til å ikke gjennomføre en bestilling dersom varen er utsolgt eller ved eventuelle tekniske feil. Vi tar forbehold om at varer kan være tilgjengelig i nettbutikk selv om er utsolgte. Vi kansellerer i så fall din ordre og gir deg tydelig beskjed.

Priser på varene er oppgitt inklusive moms. I handlevognen vises totalprisen inklusive alle avgifter, moms, frakt og eventuelle betalingsgebyr.

2. Betaling

Du kan betale med Visa og Mastercard. Vi tilbyr betaling med faktura og delbetaling via vår samarbeidspartner Klarna. Du kan også betale med Vipps.  

3. Frakt og levering

Vi benytter Posten / Bring som fraktleverandør på alle våre pakker. Du vil motta din pakke beleilig i postkassen, på dørmatten eller på ditt nærmeste utleveringssted dersom levering hjem ikke er et alternativ.

Vi behandler de fleste ordre i løpet av samme dag, eller èn virkedag. Vi sender ut pakker med posten alle virkedager slik at du mottar pakken så snart som mulig. Normal leveringstid er 1-5 virkedager, uavhengig av hvor i landet du bor. Alle pakker blir sendt enten fra Ålesund. Noe lengre leveringstid må påberegnes i enkelte perioder.

  • Fraktkostnad: 49,-
  • Fraktgrense: Gratis frakt for ordre over 1300,-
  • Leveringstid: 1-5 dager, avhengig av hvor i landet du bor.
  • Leveringsmåte: Pakke leveres på natten i postkassen eller dørmatte, evt. nærmeste utleveringssted og du vil få beskjed via SMS/E-post. Det samme gjelder hvis pakken er for stor eller for høy verdi.

Sporing av pakken

I bekreftelsen vil du få tilsendt sporingsnummer på pakken din så du selv kan spore hvor pakken din er: https://sporing.posten.no/sporing/

Kundens ansvar for riktig adresse og for å hente sin pakke 

Det er kundens eget ansvar å skrive rett adresse. Kunden må sjekke om adressen stemmer ved utsjekk og betaling. Det er dessverre ikke mulig å endre adresse etter at ordren er lagt, da ordrene pakkes tidlig neste virkedag. Postbokser er ikke mulig å sende til, og pakken vil da gå til nærmeste utleveringssted. 

Om du er usikker på hvilken adresse du er registrert med, kan du sjekke det her: Mine adresser 

Kunden har ansvar for å motta pakken ved utlevering. Det vil si at kunden har ansvar for å hente pakken i sin postkasse eller dørmatte når den er levert. En SMS blir sendt når pakken er på vei, samt en leveringsbekreftelse om morgenen når pakken er levert. Husk at du må hente pakken din innen 14 dager hvis den er sendt til utleveringssted, etter det sendes varene i retur. Du må hente ut pakken selv om du skal benytte deg av returretten (Se 4)  

Pakker som ikke blir hentet

Pakker som sendes via Poste/Bring og ikke hentes innen fristen blir returnert til oss. For alle ordrer som ikke hentes forbeholder vi oss retten til å fakturere kostnader for returfrakt, ekspedisjonsavgift og håndteringsavgift på 249,-. Vi kansellerer også automatisk ordren når vi mottar den.

Alternative forsendelsemetoder

  • I samarbeid med Posten kan du få pakken levert på døren, helt hjem. Dette koster kun 89 kr ekstra.
  • Du kan også velge Posten - Klimanøytral servicepakke til ditt nærmeste utleveringssted. 49 kr ved ordre under 1300 kr og gratis på alle ordrer over 1300 kr
  • "Klikk&Hent" i tilgjengelig butikk. Ordre må hentes innen 14 virkedager. 
  • Husk legitimasjon/fullmakt for uthenting av alle type ordre. 

3.1 Forsinket levering

Ved forsinket levering har kunde rett til til å heve kjøp. 

3.4 Alternativ levering

Ta kontakt dersom du ønsker alternativ levering. Dette kan for eksempel være gjennom DHL. Alle fraktkostnader faktureres da kunden – uansett ordreverdi.

4Angrerett

Du har full angrerett (retur- og bytterett) i løpet av 14 dager fra du har mottatt varen. Du trenger ikke å oppgi noe grunn. 

REKLAMASJON, BYTTE & RETUR

 

Bytte vare: (Gratis)

1: Fyll ut skjema her; https://modo.returnscenter.com

2: Retur-fraktetikett og instruksjoner vil bli sendt til deg innen 24 timer på epost.

3: Hvis det er bytte, legg ny bestilling på ønsket vare/farge/str så fort som mulig for å sikre deg varen og før returen blir behandlet hos oss.

4: Når vi får din første bestilling i retur vil denne krediteres og refunderes med en gang den ankommer oss.

 

Alle bytter er gratis og returgebyret på 89 kr blir ikke trukket fra såfremt det er en ny bestilling å krysse mot. Hvis du ikke har lagt ny bestilling innen vi har fått din vare i retur, blir du belastet for 89 kr i returporto.

 Du blir ikke belastet for porto ved bytte av størrelse, med forbehold om at vi har varene på lager. Ved bytte, legg ny bestilling på ønsket vare/farge/str så fort som mulig for å sikre deg varen og før returen blir behandlet hos oss. Den første bestillingen du la blir refundert og tilbakebetalt til samme betalingsmetode som du brukte når du la ordren. Dette gjør vi med en gang returen ankommer oss

Du er ansvarlig for pakken kommer tilbake til oss når du returnerer varer. Med dette betyr det at du er ansvarlig for pakkens innhold frem til vi mottar returen din. Dermed anbefaler vi at du bruker vedlagte returlapp ved returer. Hvis du velger å sende pakken med annen forsendelsesmetode, anbefaler vi å sende med sporing slik at du er forsikret.

Retur og angrerett

Du har etter forbrukerkjøpsloven full angrerett i 14 dager etter at du har mottatt bestillingen din. For henting i butikk, starter angreretten å løpe 7 virkedager etter at bestilling blir registrert og du får beskjed om at pakken er klar for henting. Angreretten gjelder selv om varene er på salg. Vedlagt alle bestillinger følger returskjema, som må benyttes. Ved retur må varen være ubrukt, merkelappene må være på og varen må sendes i retur i sin originale emballasje.

Ved retur fyller du ut slippen nederst på kvitteringen som var vedlagt din bestilling og returnerer sammen med varen(e).

 

Returnere vare: (89 kroner i returporto)

1: Fyll ut skjema her: https://modo.returnscenter.com
2: Retur-fraktetikett og instruksjoner vil bli sendt til deg innen 24 timer på epost. Har du ikke tilgang på skriver/printer kan du evt kjøpe fraktetikett selv på Posten. Send oss da sporingsnummer slik vi kan spore returpakken da det blir ditt ansvar at returen ankommer oss. (Ved bruk av returetikett du har betalt for selv, blir du ikke belastet for returporto på kr 89) Gi oss da beskjed på post@modostore.no

3: Når vi får din bestilling i retur vil denne krediteres og refunderes minus 89 kr (hvis du bruker vår returetikett) med en gang den ankommer oss.

4: Lever returpakken til nærmeste Posten/Bring utleveringssted. Merk at pakken IKKE kan sendes med Postnord eller andre transporterer eller legges i postkasse.

 Ved bruk av returfrakt-etikett som du får tilsendt på e-post etter retursak er godkjent, trekkes du kun 89,- i portokostnad ved retur.

 Du blir ikke belastet for porto ved reklamasjoner eller bytte av størrelse, så sant vi har størrelsen du ønsker på lager. Du får en bekreftelse på e-post så fort vi har behandlet din retur. Vi gjør oppmerksom på at behandling av retur kan ta opptil 10 dager.

 NB! Dersom du velger en annen forendelsesmetode og/eller ikke bruker tilsendt returetikett på e-post, må du selv dekke hele returkostnaden.

 Dersom det følger gave med på kjøpet, må gave returneres sammen med varen ved eventuell retur.

Angreretten gjelder ikke varer som av hygieniske årsaker ikke kan selges på nytt. Vi gjør dermed oppmerksom på at øredobber, strømpebukser, undertøy o.l ikke kan returneres/byttes.
 

Returadresse:

MODO AS
KIPERVIKGATA 5

6003 ÅLESUND

Kan jeg bytte til en annen vare?
Hvis du ønsker å bytte til en annen vare returnerer du bestillingen tilbake til oss ved å fylle ut returskjema og bruker den returetiketten du får tilsendt fra oss på e-post. Legg så inn en ny bestilling i nettbutikken på varene du ønsker. Når vi mottar returen for den første varen(e) refunderes dette 100% tilbake til din opprinnelige betalingsmåte.

Kan jeg bytte størrelse?
Hvis du ønsker å bytte til en annen størrelse returnerer du bestillingen tilbake til oss ved å fylle ut returskjema og bruker den returetiketten du får tilsendt fra oss på e-post. Legg så inn en ny bestilling i nettbutikken på varene du ønsker. Når vi mottar returen for den første varen(e) refunderes dette 100% tilbake til din opprinnelige betalingsmåte.

 

Koster det noe å gjøre en retur?
Ved bruk av returlappen som du får tilsendt på e-post etter retursak blir godkjent, belastes du kun 89,- i portokostnad ved retur. Ved reklamasjoner og bytte av størrelse, blir du ikke belsastet for returporto. Dersom du velger å ikke bruke vår returlapp og bruker annen forsendelsesmetode, må du stå for hele returkostnaden selv. Pakken er kjøperens ansvar frem til den har kommet fram til oss ved bruk av annen forsendelsesmetode. Vi anbefaler derfor at du i slike tilfeller sender returen med sporing for å være forsikret.

Kan jeg returnere en salgsvare?
Ja, angreretten gjelder uavhengig om det er en salgsvare eller ikke.

Har dere mottatt min retur?
Du mottar en bekreftelse på e-post med det samme vi har behandlet din retur. Vi gjør oppmerksom på at det kan ta opptil 14 dager for oss å motta og behandle en retur.

Når får jeg tilbakebetalingen min?
Du får alltid en bekreftelse fra oss på at din retur er behandlet innen 14 dager etter at varen har blitt returnert. Hvis du hever hele kjøpet, vil du få tilbakebetalt varens verdi innen 1-5 virkedager etter vi har mottatt din returpakke.

Ved kortbetaling vil pengene overføres til betalingskortet du benyttet når du la inn bestillingen. Transaksjonen skjer gjennom Quickpay/Klarna/Vipps, og du kan forvente at det tar mellom 1-5 dager før pengene er tilbake på ditt betalingskort.

Dersom du har benyttet Klarna-faktura og leverer tilbake hele, eller deler av din ordre oppdaterer vi fakturaen din med det samme vi mottar din retur. Dersom forfallsdato er utløpt før retur mottas, må Klarna ( https://www.klarna.com/no/kontakt-kundeservice/ ) kontaktes for å unngå eventuelle purregebyr. Har du allerede betalt fakturaen din, vil Klarna kontakte deg for kontonummer slik at du får tilbakebetalt pengene.

Jeg har returnert mine varer. Hva skal jeg betale?
Når din retur er registrert hos oss, skal du selvfølgelig ikke betale for varene du har returnert. Du må kun betale de varene du har beholdt, samt returporto (89,-) hvis totaltsummen på din bestilling er under 1300 kr etter retur er trukket fra.

Reklamasjon
Hvis det er en feil/mangler med varen har du reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Dette forutsetter at du gir oss beskjed innen rimelig tid og at du fremlegger kvittering og/ eller ordrenummer på at varen er kjøpt hos oss. Reklamasjonsretten bortfaller dersom produktet er unormalt mye brukt eller vasket feil.

Ved reklamasjon sender du mail til kundeservice (post@modostore.no) slik at vi kan sende deg reklamasjonsskjema. Vi dekker returkostnadene ved reklamasjoner.

MODO AS
KIPERVIKGTA 5
6003 ÅLESUND

Ved bruk av den ferdig utfylte returlappen som følger med pakken din, trekkes du kun 89,- i portokostnad ved retur. Du blir ikke belastet for porto ved reklamasjoner eller bytte av størrelse, så sant vi har størrelsen du ønsker på lager..

4.1 Tilbakebetaling

Returretten kan benyttes uten å oppgi årsak, og må sendes tilbake innen 14 dager etter du mottok varen. Hvis du benytter angreretten forplikter vi oss til å tilbakebetale din betaling for vare(ne) senest 14 dager etter at de er mottatt. Varer kan også returneres i butikk, men ingen refusjon vil skje i butikk. En slik type retur blir behandlet på samme måte som ved retur via post. Vi kan kun betale tilbake via samme betalingsmåte som ble benyttet når kjøpet ble gjennomført. Ta kontakt med Klarna dersom tilbakebetalingen gjelder faktura eller kort-betaling. Dersom du har betalt med Vipps kan du ta direkte kontakt med oss på post@modo.as . Vi kan også svare på generelle spørsmål knyttet til tilbakebetaling. 

Dersom du som kunde hever kjøpet ved forsinket levering, reklamasjon eller ved bruk av angrerett vil tilbakebetaling skje innen 14 dager. 

4.2 Bytterett

Du har krav på å bytte varen i en hvilken som helst annen vare innen 14 dager. Om du benytter deg av bytteretten må bytteskjema være utfylt.

1: Fyll ut skjema her; https://modo.returnscenter.com
2: Retur-fraktetikett og instruksjoner vil bli sendt til deg innen 24 timer på epost.
3: Hvis det er bytte, legg ny bestilling på ønsket vare/farge/str så fort som mulig for å sikre deg varen og før returen blir behandlet hos oss.
4: Når vi får din første bestilling i retur vil denne krediteres og refunderes med en gang den ankommer oss.

Hvis fristen på 14 dager har utgått har du som regel mulighet til å bytte varen eller få en tilgodelapp på alle ordinære varer innenfor samme sesong.

Avgjøringsgrunnlaget foreligger hos selger. Vi står fritt til å sende deg tilbake varen dersom fristen er utgått.

4.3 Reklamasjon og garanti

Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven. Alle garantier er gjelden i Norge og etter norsk lov. Dersom du ønsker å reklamere på en vare på grunnet en mangel, trenger vi ordrebekreftelse eller kvittering av kjøpet. Du kan levere reklamasjonen direkte til en av våre butikker, eller sende oss en e-post med bilder av varen, slik at vi kan bedømme om vi trenger å få varen tilsendt. Vi tar reklamasjoner og garantisaker videre med leverandør. Vi forplikter oss først og fremst til å rette opp feilen eller manglene på varen dersom dette er tilfelle.

Reklamasjonsfristen er innenfor relativ (rimelig) tid, og en absolutt frist på 2 år. Denne fristen for å reklamere kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år.

Dersom du ønsker å melde inn reklamasjon eller har spørsmål knyttet til reklamasjon/garanti kan du kontakte post@modostore.no

Modo AS følger Forbrukerklageutvalgets avgjørelser ved en eventuell tvist.

5. Korrekt varelager

Modo jobber kontinuerlig med varelager og har jevnlig varetellinger for å unngå feil. Vi opplever dessverre avvik fra tid til annen. Da nettbutikken deler lager med fysisk butikk er muligheten for avvik noe større. I perioder med salg er dette avviket størst. Dette kan ha sammenheng med tyveri, varer som blir solgt i butikk likt som nettbutikk og liknende. Vi beklager dette på det sterkeste. Du får tydelig beskjed per e-post eller telefon dersom du har bestilt en vare vi er utsolgt for. Vi kansellerer ordren med det samme – og tilbakebetaling skjer gjennom betalingsmåten du brukte når du la ordren.

6. Kommunikasjon

Ved å godta våre kjøps-og leveringsvilkår vil du også tillate oss å kommunisere med deg i etterkant. Vi kan kontakte deg via e-post eller telefon angående din ordre. 

Du vil også få muligheten til å melde deg inn i vårt nyhetsbrev. Dette kan du når som helst melde deg ut av. Les vår personvernserklæring.

 6.1 Kundeservice

Modo besvarer alle henvendelser om kjøp og bestillinger innen 48 timer.