Reklamasjon
Dersom det oppdages en feil eller mangel på en vare må du innen rimelig tid etter at dette ble oppdaget gi oss beskjed dersom du ønsker å reklamere på dette. Henvendelser kan rettes til kundeservice@modostore.no. Dersom et produkt har feil eller mangler, blir det behandlet som en reklamasjon etter forbrukerkjøpsloven. Er det en feil ved varen, har du reklamasjonsrett i 2 år fra kjøpsdato.
Er varen kjøpt på Modo eller modostore.no, send oss en mail på kundeservice@modostore.no for å forklare saken. Oppgi bestillingsnummer/kvitteringsnummer og legg gjerne ved bilder av produktet for raskere håndtering hos oss. Reklamasjonsretten faller bort hvis produktet unormalt mye brukt, eller vasket feil.
Vi står for returporto ved eventuelle reklamasjoner og må alltid få produktene tilsendt for å vurdere hver enkelt sak. Om saken ikke er godkjent som reklamasjon vil du som kunde bli belastet for porto og returporto.
Vi tar forbehold om skrivefeil og at fargegjengivelsen på produktet kan fremstå ulikt på skjermen enn i virkeligheten.
Vi forbeholder oss retten til å videresende reklamasjoner til produsent eller underleverandør for videre vurdering av eventuelle feil og mangler.
Hvis du på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med oss, vil disse utgiftene ikke bli dekket.
Vi følger Forbrukerutvalgets avgjørelser ved en eventuell tvist.